Mergi la conţinutul principal

Adrian Boţan

jury

Preşedinte Creative Council Europe şi Global Executive Creative Director, McCann Worldgroup, Adrian a început prin a studia arhitectură şi design, dar a sfârşit lamentabil în publicitate. Cel puţin aşa vedea lucrurile la început, când efemerul publicităţii îi părea o trădare a idealurilor măreţe de transformare socială ale arhitecturii. Surprizător, însă, în publicitate a găsit acceaşi dimensiune socială care l-a atras iniţial la arhitectură, iar asta l-a motivat să persevereze în greşeală.

Preşedinte Creative Council Europe şi Global Executive Creative Director, McCann Worldgroup, Adrian a început prin a studia arhitectură şi design, dar a sfârşit lamentabil în publicitate. Cel puţin aşa vedea lucrurile la început, când efemerul publicităţii îi părea o trădare a idealurilor măreţe de transformare socială ale arhitecturii. Surprizător, însă, în publicitate a găsit acceaşi dimensiune socială care l-a atras iniţial la arhitectură, iar asta l-a motivat să persevereze în greşeală.

Ca Director de Creaţie al McCann Bucureşti, Adrian a creat campanii care au intrat în pop-culture, ca cele pentru batonul Rom (Rom American, Romanians are smart, Bucharest, not Budapest) sau Vodafone (Ghiță Ciobanul, Bunicile de Duminică), iar echipa pe care a coordonat-o creativ a câştigat numeroase premii internaţionale şi locale, incluzând primul Grand Prix şi Titanium Cannes Lions din Europa de Est.

Adrian lucrează acum la Londra, unde încearcă să exporte spiritul de challenger şi inventivitatea românească. În ultimii 5 ani, a coordonat branduri globale precum Mastercard, Nestle, Coca-Cola, Beko, dar şi creaţia McCann pentru Europa. În ultimii trei ani, McCann a devenit una dintre cele mai creative reţele europene, câştigând peste 90 de Cannes Lions, incluzând şi două Grand Prix. Cu toate astea, el încă mai speră că va construi cândva o casă.