În așteptarea celei de-a opta ediții a Romanian Design Week, care va avea loc în perioada 11-20 septembrie, am decis să vă prezentăm o parte dintre proiectele ce vor putea fi văzute în expoziția Antifragile. Aceasta va prezenta noi preocupări din lumea designului, prin inițiative și proiecte care au contribuit pozitiv la situația actuală cauzată de pandemie.
Continuăm seria cu Miloš Jovanović, crea2ve technologist and modest anonymous, care a inițiat, la începutul pandemiei, o campanie de postere care s-a dorit anonimă, din perioada de lockdown. Ideea a fost promovarea regulilor de pandemie pe un ton cât mai uman și optimist. Toate posterele au fost gata în șase ore și tipărite a doua zi. Apoi au fost lipite prin tot Bucureștiul, dar și postate pe Instagram și Facebook. Și s-au viralizat.
1. Cum a apărut ideea afișelor?
Dana a avut această idee, de a face un proiect legat de responsabilitatea publică și covid, așa că a vorbit cu mine despre asta. Ni s-a alăturat și Mara și am început să facem un brainstorming. Am venit cu ideea unor postere, iar fetele m-au urmat. Două ore mai târziu, aveam 14 proiecte. Cu un telefon către Nicoleta, de la Fabrik, proiectele au fost printate gratuit a doua zi.
2. Ce alte proiecte/ reacţii ale creativilor locali sau internaţionali ai apreciat în perioada asta?
În fiecare zi salvez în bookmark ceva care-mi place, fie legat de design, muzică sau vreun font. Astăzi, 12 august 2020, am descoperit piesa Monamie – Moonlight. Am patternurile și hobby-urile mele. Vă mai dau un exemplu din trecut, Hack the Crisis movement.
3. La ce proiecte lucrezi în prezent?
secta.ro – vine un moment în care ai nevoie de secta.
https://vievv.net — un portal complex, dar simplu, spre realități paralele
https://www.ciaomiki.com always some new shit
hardcomics.net Eu, ca editor — more than 17 years samizdat
4. Cum îţi imaginezi că va arăta lumea peste 5 ani? Cât de mult vom fi învăţat din această criză?
AR, VR, MR — spune-le cum vrei, concluzia e că vom ajunge într-un episod din serialul Black Mirror. Pandemia, într-o oarecare măsură, ne face din nou mai umani. Am regăsit empatie, iubire și compasiune pentru toți. Apoi am revenit la a fi umani, fiindu-ne frică de necunoscut. În altă ordine de idei, nu am nicio idee cum va arăta lumea, dar presupun că Orange România în cinci ani ne va oferi niște ochelari de soare cu AR, la un abonament de 49 de euro pe lună.
Expoziția Antifragile va avea loc la Galeria Sector 1 (Combinatul Fondului Plastic) și va fi dezvoltată în parteneriat cu Zeppelin Design - Cosmina Goagea, Justin Baroncea, Constantin Goagea.
Romanian Design Week 2020, un eveniment prezentat de The Institute și UniCredit Bank, va dezvolta anul acesta o ediție specială, menită să evidențieze rolul esențial al designului în proiectarea unui viitor mai bun, într-o perioadă în care creativitatea a devenit mai importantă ca niciodată. Festivalul abordează SCHIMBAREA, temă anunțată încă de la începutul anului, actualizându-și discursul și proiectele prezentate în acord cu transformările și contribuțiile aduse de industriile creative în perioada pandemiei, sub titulatura CHANGE 2.0.