Tema abordată de OTOTO în acest an @RDW10 este SLOW FORWARD. A MANIFESTO FOR A MINDFUL, SUSTAINABLE LIFESTYLE, care acționează ca un îndemn pentru vizitatori să-și imagineze și să abordeze un viitor caracterizat printr-un ritm de viață lent pentru a fi mai conștient și mai apropiat de natură.
Expoziția ZOOM IN: SUSTAINABLE DESIGN, care va fi găzduită la Combinatul Fondului Plastic, poartă vizitatorii în substratul procesului de design al unor piese vestimentare din viața de zi cu zi, provocându-i să le examineze și să le aprecieze diferit, pornind de la principiile de design sustenabil și luând în considerare valoarea lor holistică: ce înseamnă și pentru planetă, nu doar pentru cei care le poartă. Procesul de design al unor articole precum tricouri, jeanși, sneakerși și genți este descompus pentru a dovedi că este posibil sa îmbini și nu există nicio tensiune între ceea ce se află în compoziția produselor și ceea ce se vede, între estetica produselor și impactul pe care îl au.
FREITAG, pionierul unui stil de viață sustenabil, prezintă principiile de design sustenabil făcând apel la upcycling, circularitate, durabilitate și responsabilitate, cât și la ideea că procesul de design ar trebui să ajute la crearea unui obiect unic, de mare însemnătate. Procesul este pe de-o parte arătat și pe de altă parte experimentat, publicul având oportunitatea să creeze ei înșiși un obiect care să le demonstreze că un stil de viață sustenabil este nu doar realizabil, ci și plăcut din punct de vedere estetic.
Disecția procesului de design ia în considerare fiecare element care intră în compoziția produsului final, arătând care sunt materialele folosite, de unde provin și impactul pe care îl are folosirea lor asupra mediului, a oamenilor implicați în procesul de design, fie că este vorba de upcycling sau de o circularitate ingenioasă a materiei prime. În cazul FREITAG, valoarea articolelor este dată întocmai de unicitatea materialelor folosite, dar și de durabilitatea pe care le promit ele. În ceea ce privește restul brandurilor, valoarea lor se observă atât în calitatea materiei prime, cât și a eticii procesului de producție.
În mare, expoziția dă cărțile pe față și arată substraturile rar văzute de public ale unor produse sustenabile pentru a fi ușor de văzut, dar mai ales de înțeles de ce brandurile care le produc sunt atât de speciale, atât ca nivel de creativitate, efort și impact asupra mediului.
OTOTO este un nou concept de magazin – platforma, „fratele mai mic” al unei serii extinse și într-o continuă creștere de branduri sustenabile, care transformă experiența de shopping într-una nu doar plăcută, ci și pozitivă din punctul de vedere al impactului asupra mediului și planetei.