Mergi la conţinutul principal
search

Bere București de Cartier

  • Artist Tea Tomescu
  • An 2020
  • Categorie Graphic Design
„Schimbarea pe care acest produs o face pentru români este sa se valorifice mai bine atât pe ei, cât și ce au în jur. Ei ar trebui să facă un pas înapoi pentru a învăța mai mult despre istoria lor și să transmită ceea ce știu mai departe, la generațiile următoare.”

- Tea Tomescu*

Românii sunt nostalgici, își consideră importantă propria istorie și o valorează. Tea Tomescu s-a născut și a crescut în Berceni, una dintre cele mai importante cartiere ale capitalei. De asemenea, acest oraș nu avea o bere specifică după nume, o băutură pe care oamenii să o asocieze cu ceva și să o iubească. Așa a apărut branding-ul pentru cartierele de București care a avut un succes enorm, ca mai apoi să fie aplicat pe ‘Bere București de Cartier’.

01

Tea a folosit mai multe elemente pentru logo-uri și ilustrații aplicate pe aceste imagini, precum clădiri specifice și amintiri de care era legată, dar și monumente, toate acestea bazate pe documentația pe care a făcut-o înainte de a începe proiectul, în 2012.

02

La momentul actual, se pot găsi pe piață doar Rahova, Pantelimon, Drumul Taberei și Dristor. Acestea au fost considerate cele mai importante pentru consumatorii de bere din București. Odată cu apariția a tot mai multe beri craft locale, românii pot observa că au tot mai multe idei, că pot crea o mulțime de produse care pot ajuta identitatea țării și să devina mai autonomi. Sunt patru modele de ambalaj/ logo-uri la momentul actual, dar multe alte cartiere, astfel că produsul se va dezvolta în timp și ar fi posibil ca fiecare consumator de bere din București să aibă propria sa bere asociată zonei favorite.

03

*Proiectul face parte din expoziția CHANGE, care în cadrul Romanian Design Week 2020 propune un exercițiu de regândire și redesenare a rolului designului într-o lume în schimbare.