Mergi la conţinutul principal
search

Cărturești Verso

  • Artist Square One
  • An 2020
  • Categorie Architecture
„Dacă este vorba de schimbare, la proiectul Verso schimbarea este legată mai mult de modul în care au fost gândite și implementate rezolvările arhitecturale ale cerințelor clientului. Un fel de formule arhitecturale opuse celor folosite în general în restul rețelei Cărturești. În acestă perioadă în care nevoia funcțională de a face o achiziție este din ce în ce mai bine acoperită de mediul online, este posibil sa fie nevoie de spații arhitecturale reale care să ofere experiențe reale în afara universului casnic sau al locului de muncă, experiențe culturale, sociale, și nu în ultimul rând, de ce nu, experiențe spirituale.”

- Adrian Cancer, Square One*

verso1

În proiectul Verso spațiul a reprezentat o provocare, fiind un mix între un spațiu stradal și unul într-un centru comercial. Având o latură complet vitrată și o vitrină destul de lungă către atrium, spațiul primește lumina naturală de pe două direcții. Arhitecții au încercat să nu obtureze pe cât posibil lumina naturală, să o facă perceptibilă pe cât se poate din orice unghi al spațiului. Acest lucru și brief-ul de creație lucrat îndeaproape cu clientul a dus la creionarea conceptului foarte diferit de restul spațiilor Cărturești. Gama de produse în acest magazin este foarte diferită de restul librăriilor Cărturești, una din particularități fiind obiectele unicat sau cele ce au nevoie să fie vizibile din toate direcțiile sau să fie cât mai puțin obturate. Practic întreaga amenajare este o rețea de cadre metalice ce formează boxuri în care stau produsele expuse pe polițe din lemn masiv. Acest principiu al mobilării spațiului și felul în care reacționează pardoseala la lumină a permis obținerea unui efect de continuitate a spațiului, deși a trebuit expusă o gamă extrem de amplă de produse foarte diferite.

verso2

În toate ipostazele a fost folosită lumină caldă, în contrast cu lumina naturală, neutră. În opinia arhitecților Square One, pentru ca un spațiu de retail să aibă succes, trebuie, pe lângă ușurința funcțională a procesului de achiziție, să ofere o experiență ambientală memorabilă, astfel încât clientela să revină, nu numai pentru achiziție ci și pentru experiența oferită de spațiul respectiv.


Proiectare: Adrian Cancer, Monica Motea, Gabriela Scântei // Execuție: Pandomour


*Proiectul face parte din expoziția CHANGE, care în cadrul Romanian Design Week 2020 propune un exercițiu de regândire și redesenare a rolului designului într-o lume în schimbare.