Ca parte a ansamblului „Centrul Bisericesc Român Ortodox din München”, Sala Crucilor se află sub spațiul central al bisericii. Parcursul e început de la fântâna exterioară din piatră, prin materialitățile și texturile brute ce contrastează puternic cu travertinul neted din continuarea soclului.
Sala Crucilor este determinată de două încăperi distincte ce conțin momente esențiale: Începutul - baptisteriul (vest) și Euharistia-Altarul (capela de la est), lăsând la mijloc un întreg spațiu al comunității, cu rol principal de reuniune în afara slujbelor (un cadru destinat atât conferințelor, expozițiilor cât și agapelor și celebrărilor).
Fiecare dintre cei zece stâlpi, diferiți ca formă și texturi, realizați din beton aparent prefabricat, are intarsii cu textul uneia dintre cele zece porunci. Astfel, ca o alegorie, prin cele zece porunci de pe stâlpii ce susțin biserica mare, Vechiul stă la baza Noului - iar spațiul comunității este în legătură cu lăcașul de deasupra.
Suprafață:
370
Localizare:
München
Project team:
Authors: arch. Matei Eugen Stoean /// main author of the public space of the ensemble, the interior design and objects of the Church and the Hall of Crosses & co-author of the Romanian Orthodox Ecclesiastical Center in Munich (CBROM)
Design consultants & co-authors of CBROM: arch. Șerban Sturdza, arch. Tudor Elian
Architecture Studio: PRODID Bucharest
General Contractor: CONCELEX
Construction site coordination: eng. Aurel Mihai, eng. Daniel Baicu
Stone sculpture: Virgil Scripcariu
Metalwork: Atelierele Bogman
Forged iron: Atelierul Batem fierul la conac!, Țibănești (blacksmith Gaëtan Le Gall)
Terazzo baptistery: VIA.ZZO - Aragon Grup
Exterior fountain stone works: Megarock
Custom made luminaires: Tiffany-Art
Wooden furniture: Atelier Vast, Pandomur
Photo credits:
Matei Eugen Stoean
Beneficiary:
Romanian Orthodox Metropolitan Church of Germany, Central and Northern Europe