Pornind de la conotația religioasă a cuvintelor „pâine și vin” și recurgând la elemente de imagine religioasă, ambientul face referire, cu umor, la arhitectura monahală, în timp ce activitatea dinăuntru diferă dramatic de la norma monahală.
În adevărată tradiție rabelaisiană, „mănăstirea” idilică creată este dedicată unei comunități în comuniune, prietenilor care împărtășesc Cina și Spiritele și cavalerilor care cuceresc inima doamnei lor în timp ce caută Sfântul Graal în secțiunea vinului.
Lămpile, ca niște clopote bisericești, textura și dimensiunea pereților din piatră, mobilierul și logo-ul, al căror design expirmă austeritate, continuă aceeași referire ireverențioasă, dar tandră, la simbolurile ortodoxe.
Scaunele, băncile și mesele sunt proiectate la comandă în frasin solid; lămpile sunt realizate din ceramică; pardoseala este originală, descoperită sub straturi de intervenții recente. Patronii împărtășesc apa sfințită și ating mâinile atunci când se spală deasupra vasului de botez. Nu există oglinzi în toalete, deoarece, probabil, toată lumea arată deja perfectă în acest loc ceresc (ca în Abația Thelemei din Gargantuan).