Mergi la conţinutul principal
search

Programmed Deformation V2.0

  • Artist Mădălin Gheorghe
  • An 2020
  • Categorie Product Design
„Creșterea în popularitate a printării 3D, combinată cu abilitățile recent dobândite pentru simulări fizice, le permite designerilor să programeze materiale mai inteligente care se transformă și se adaptează în obiecte fără dispozitive mecanice, componente voluminoase sau procese dificile de asamblare. Descoperirile tehnologice ne permit să creăm, să cercetăm și să ne imaginăm o nouă gamă de forme structurale ale materiei. Această nouă paradigmă le acordă designerilor noi abilități care pot influența industrii precum arhitectura, designul de produs, industria textilă, industria aerospațială sau industria auto.”

- Mădălin Gheorghe*

Programmed Deformation V2.0

Un sistem complex de curburi tridimensionale este conturat prin interacțiunea a două materiale cu comportament divergent. Pe de-o parte energia înmagazinată de textilul elastic prin întindere, pe de altă parte rigiditatea polimerului termoplastic distribuit heterogen de un printer 3D în patternuri generate algoritmic. Sistemul hibrid cu estetică netedă, fluidă, reiese din negocierea celor două materiale care încearcă să ajungă într-o stare de echilibru.

Programmed Deformation V2.0Programmed Deformation V2.0

Echipă proiect:

Organizator workshop: Design Morphine

Co-tutor: Mateusz Zwierzycki

Studenți: Lucie Ketelsen, Oana-Alexandra Ionescu, Fergal Coulter, Riccardo Gatti, Gaby Miegeville-Little, Rene Medel, Ariadna Plescan, Miruna Vecerdi, Bas van Nieuwenhuijsen, Cyprien Kraaijpoel, Jan Rothkranz, Ganit Goldstein, Georgiana Spiridon, Victor Serbanescu, Negret Calin, Cristian Golumbeanu, Michaela Noemayr, Emilia Piatkowska, Rudolf Neumerkel, Hena Micoogullari

*Proiectul face parte din expoziția CHANGE, care în cadrul Romanian Design Week 2020 propune un exercițiu de regândire și redesenare a rolului designului într-o lume în schimbare.