Sistemul din cameră preia elementele unui sistem urban al locuirii printr-o instalație-joc, folosind metode ludice și participative. Prezentat în cadrul Festivalului Simultan, la Garnizoana Timișoara, jocul pornește de la cartea Sistemele spațiului amenajat (M. Botez și M. Celac, 1980) și creează un dialog între jucători.
În locul pieței imobiliare și a investitorilor ca principali actori responsabili de creșterea unui oraș, sistemul vorbește despre condițiile ambientale sau contextul cultural ca factori importanți pentru noile cartiere. Elementele sistemului sunt transpuse în celule pe podeaua camerei. Fiecare jucător alege o celulă, de unde începe o conversație ce este continuată de ceilalți jucători, urmărind săgețile, luând în considerare celulele pe care se află fiecare.
Desenele de pe perete explică conceptele, folosind diagrame preluate cărți de studiu urban din anii ‘80, pot fi vizualizate numai folosind un filtru roșu: o lentilă roșie sau filtrul Instagram care vine cu jocul.
PROJECT TEAM:
Maria Mandea - play designer, concept
Teodora Ungureanu - architect, concept
This project is part of Utopian Cities, Programmed Societies, a multiannual research project coordinated by Tincuța Heinzel, Dana Diminescu & Ioana Macrea-Toma.